KÍNAI INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉSEK

Az infrastruktúra-fejlesztések gyakran nemcsak lokális, hanem nemzeti, regionális és globális léptéken történő politikai és gazdasági változásokat is megtestesítenek. A Periféria Központ ezért a különböző infrastruktúra-fejlesztések vizsgálatán keresztül foglalkozik a globális gazdasági és a geopolitikai környezet változásaival, az állami és piaci szereplők egymáshoz való viszonyának alakulásával, valamint a területi egyenlőtlenségek szerkezetváltozásaival. A 2008-as válság óta a kínai tőkének az európai perifériák infrastruktúra-fejlesztéseibe való beáramlása jelentős fordulatnak számít ezen a területen. Kutatásunkban az “Egy Út Egy Övezet” kínai állami kezdeményezéshez tartozó egyik legnagyobb kelet-európai infrastruktúra-fejlesztés, a Pireuszi kikötőből Belgrádon és Budapesten át, Németországba tartó kereskedelmi útvonal fejlesztésének példáján keresztül vizsgáljuk a kínai beruházások helyi, regionális és globális hatásait.

Konferenciák

Belt and Road Initiative in Eastern Europe: the Case of the Budapest-Belgrade Railway Line

2020. július 18-20. Szabó Linda, Jelinek Csaba. Amszterdam: Society for the Advancement of Socio-Economics - State Capitalism  and State-led Development in the 21st Century: China and Beyond 

Changing global conditions of infrastructural and large-scale development projects in Eastern Europe

2020. szeptember 15-19. Szabó Linda, Jelinek Csaba. Lipcse: 2nd British Association for Slavonic and East European Studies Regional Conference - EEGA.

The Flow of Chinese Capital into Eastern European Infrastructures: the Case of the Budapest-Belgrade Railway Line

2020. szeptember. Szabó Linda, Jelinek Csaba. Kolozsvár: International Karl Polányi Society - Thirty Years of Capitalist Transformations in Central and Eastern Europe: Inequalities and Social Resistance

  • Facebook
  • YouTube - Black Circle

© 2018-2020 by Periféria Központ. Web design: Szabó Linda 

Logo design: Balázs Anna

info@periferiakozpont.hu